Tips voor een succesvol employer brand
Recruitment is een prachtig, maar uitdagend vak. Werven anno 2023 is allesbehalve gemakkelijk. Nog nooit eerder waren er zo veel openstaande vacatures en de komende jaren zal de krapte op de arbeidsmarkt alleen maar toenemen. De vraag is dan ook: hoe trek ik de aandacht van potentiële kandidaten? Door aan een sterk employer brand te bouwen, creëer je meerwaarde voor je doelgroep en kun je je onderscheiden van de concurrentie. Maar wat houdt dit in en waar moet je beginnen? In deze blog laten we zien waarom employer branding belangrijker is dan ooit.

Effectieve tool
Employer branding is het creëren van een sterk werkgeversmerk met als doel het aantrekken en behouden van de juiste mensen. Op deze manier laat je zien wat jou als werkgever onderscheidend en aantrekkelijk maakt. Organisaties met een sterk werkgeversmerk zijn beter in staat zijn om de juiste medewerkers aan zich te binden. Daarnaast is gebleken dat werknemers meer betrokken en productiever zijn wanneer ze zich kunnen vinden in de bedrijfscultuur, wat direct bijdraagt aan de groei van je organisatie. Kortom: investeren in employer branding loont!
Wees uniek
Een veelgemaakte fout is dat employer branding zou gaan over externe communicatie, zoals het benoemen van standaard zaken als salaris, werktijden en werksfeer. De eerste stap richting een sterk employer brand is het in beeld brengen van de identiteit van jouw organisatie. Wat onderscheidt jullie ten opzichte van de concurrentie? Ga op zoek naar de USP’s van jullie organisatie en draag deze met trots uit. Communiceer jullie unieke punten altijd en overal. Er is alleen één gouden regel: je moet ze wel waar kunnen maken. Zorg ervoor dat je externe boodschap altijd matcht met je interne situatie. Authenticiteit en eerlijkheid is een must.
Werken-bij-site
Heb jij al een werken-bij-gedeelte op jullie website? Goed bezig! Mocht je dit nog niet hebben, dan is het verstandig om hier direct mee te starten. De werken-bij-site is de plek waar jouw vacatures en online arbeidscommunicatie samenkomen. Op je corporate website vinden kandidaten zelden de informatie waar ze naar op zoek zijn. Je corporate website gaat over je bedrijf, je bedrijfsproducten en dienstverlening, terwijl je werken-bij-site gaat over mensen en over jou als aantrekkelijke werkgever. De werken-bij-site laat het onderscheidend vermogen en bedrijfscultuur van jullie organisatie zien, met als ultiem doel: talent binnenhalen. Maak het visueel De tijd van platte vacatureteksten is officieel voorbij. Visuele content is the way to go! Zij kijken namelijk eerst naar foto’s en video’s voordat ze een lap tekst lezen. Kies daarom altijd voor authentieke en persoonlijke beelden, gebruik bijvoorbeeld nooit stockfoto’s. Wil jij je als organisatie onderscheiden van de concurrentie? Dit kan door gebruik te maken van een 360º Employer Branding Experience. Deze visuele ervaring geeft kandidaten een unieke inkijk in jullie organisatie en verhoogt tegelijkertijd de conversie van kandidaten. De 360º omgeving wordt volledig ingericht met jullie USP’s en bestaande content. Meer weten over de Employer Branding Experience? Bezoek onze website of mail naar info@purplesquirreleffect.nl.
Bron: Het Recruitment Fundament, Arjan Elbers
Squirrel Stories | “De tool geeft ons meer voorkennis in het uiteindelijke selectieproces, wat resulteert in meer kwalitatieve leads”
Recruitment is een prachtig, maar uitdagend vak. Werven anno 2023 is allesbehalve gemakkelijk. Nog nooit eerder waren er zo veel openstaande vacatures en de komende jaren zal de krapte op de arbeidsmarkt alleen maar toenemen. De vraag is dan ook: hoe trek ik de aandacht van potentiële kandidaten? Door aan een sterk employer brand te …
Persbericht | Purple Squirrel Effect trekt nieuwe investeerder aan
Recruitment is een prachtig, maar uitdagend vak. Werven anno 2023 is allesbehalve gemakkelijk. Nog nooit eerder waren er zo veel openstaande vacatures en de komende jaren zal de krapte op de arbeidsmarkt alleen maar toenemen. De vraag is dan ook: hoe trek ik de aandacht van potentiële kandidaten? Door aan een sterk employer brand te …