Blog van Mitch | 3 tips voor een ijzersterk EVP

Steeds meer organisaties zien gelukkig het belang van employer branding in. Een mooie ontwikkeling als je het mij vraagt. Wanneer ik het heb over het bouwen van een sterk employer brand, is een Employer Value Proposition onmisbaar. Maar waarom is een EVP eigenlijk zo belangrijk? Ik leg het graag uit en geef je tips om een sterk EVP neer te zetten.

Hoe formuleer je een EVP?
Zie een EVP gerust als een aantrekkelijk argument om (toekomstige) medewerkers te overtuigen om bij jouw organisatie te werken. Je laat via je Employer Value Proposition zien wat de unieke kenmerken zijn van jou als werkgever. Maar waar begin je? Met deze drie tips help ik je op weg. 

#1 Wees onderscheidend
Wat maakt werken voor jouw organisatie anders? Vooral in deze tijd is het belangrijker dan ooit om je te onderscheiden van de concurrentie. Laat zien wat jullie bedrijf uniek maakt en draag dit met trots uit! Naast dat je nieuw talent wil aantrekken, wil je ook huidige medewerkers behouden. Zorg daarom dat je EVP voor beide doelgroepen aantrekkelijk is. 

#2 Authentiek en persoonlijk
Zorg dat de beloftes die je uitdraagt altijd overeenkomen met de realiteit. Op deze manier voorkom je teleurstellingen. Doe onderzoek onder je huidige medewerkers en vraag ze waarom ze zo graag bij jouw organisatie werken. Je huidige medewerkers zijn de meest authentieke ambassadeurs die je je maar kunt wensen. Zij kunnen jouw werkgeversverhaal als geen ander tot leven brengen.

#3 Show, don’t tell
Heb je jouw boodschap eenmaal helder? Mooi! Dan is het nu tijd om jouw boodschap leven in te blazen. Niemand heeft zin om lappen tekst te lezen, dus kort maar krachtig is the way to go. Creëer een sterk visueel verhaal, dit vergroot de kans dat je boodschap bij je doelgroep blijft hangen. Je kunt ervoor kiezen om dit te doen door middel van videomarketing, social advertising of webmarketing.

Hulp nodig bij het bouwen van een sterk employer brand? Purple Squirrel is dé expert op het gebied van Employer Branding. Neem contact met ons op en wij laten je zien wat er mogelijk is! 

Gastblog | Marco Dalmeijer: “Een sterk merk bouwen kost tijd en dat lukt niet alleen met campagnes voeren”

Steeds meer organisaties zien gelukkig het belang van employer branding in. Een mooie ontwikkeling als je het mij vraagt. Wanneer ik het heb over het bouwen van een sterk employer brand, is een Employer Value Proposition onmisbaar. Maar waarom is een EVP eigenlijk zo belangrijk? Ik leg het graag uit en geef je tips om …

Gastblog | Arjan Elbers: “Een sterk werkgeversmerk geeft mensen een reden om bij je te blijven. Pas daarna richt je het naar buiten om mensen te werven.”

Steeds meer organisaties zien gelukkig het belang van employer branding in. Een mooie ontwikkeling als je het mij vraagt. Wanneer ik het heb over het bouwen van een sterk employer brand, is een Employer Value Proposition onmisbaar. Maar waarom is een EVP eigenlijk zo belangrijk? Ik leg het graag uit en geef je tips om …