Blog van Mitch | Generatie Z aantrekken? Zo doe je dat!
Ben jij klaar voor de toekomst van recruitment? De voortdurende ontwikkeling van technologie en de komst van Generatie Z zorgt voor een onvermijdelijke verandering in de zoektocht naar talent. Wist je bijvoorbeeld dat een derde van de beroepsbevolking tot generatie Z behoort? Het is een generatie met unieke kenmerken en behoeften, wat natuurlijk vraagt om een nieuwe benadering. In deze blog deel ik een aantal tips om het talent van de toekomst te bereiken.

Wie is Generatie Z?
Als we het over generatie Z hebben, bedoelen we iedereen die is geboren tussen 1995 en 2010. Om de jonge talenten uit deze generatie aan te spreken, is het belangrijk om hen te begrijpen. Het is een generatie die is opgegroeid in een tijd waarin technologische ontwikkelingen zich snel achter elkaar opvolgden. Smartphones, sociale media en internet vormen een onlosmakelijk deel van hun leven. Gen Z kenmerkt zich door hun multitaskvaardigheden en digitale bedrevenheid. Daarnaast zijn ze ondernemend en vinden ze stabiliteit belangrijk.
Het is de eerste generatie die sinds hun geboorte opgegroeid is in een digitale wereld. Als je deze generatie wilt aanspreken, dan is een sterke online aanwezigheid een must.
Digital natives
Generatie Z ademt technologie. Ze zijn altijd verbonden en willen altijd toegang hebben tot informatie. Het is de eerste generatie die sinds hun geboorte opgegroeid is in een digitale wereld. Als je deze generatie wilt aanspreken, dan is een sterke online aanwezigheid een must. Je kunt gebruik maken van sociale media platformen als Instagram, TikTok en Youtube. Bovendien houden ze van interactieve content, zoals video’s en livestreams. Probeer lange teksten en traditionele media te vermijden. Houd je boodschap kort en to the point.
Pragmatische benadering
In tegenstellig tot Millennials, die zo veel mogelijk van alles willen genieten, vindt generatie Z financiële stabiliteit belangrijk. Zij zien hun baan als een middel om een doel te bereiken. Zelfs als het niet hun droombaan is, zullen ze sneller een baan accepteren onder gunstige voorwaarden. Overigens vinden ze een gezonde werk-privé balans wel belangrijk. Ze hechten waarde aan flexibele werkuren en de optie om remote te werken.
Doelgericht en authentiek
Deze generatie houdt niet van onzin. Ze zijn extreem handig met internet en checken vrijwel alles. Doe je daarom nooit anders voor dan dat je bent. Als je eenmaal door de mand valt, ben je het vertrouwen van gen Z kwijt. Wees rechtdoorzee en communiceer een authentiek verhaal. Geef altijd een eerlijk beeld van je bedrijfscultuur, doelen en waarden. Het is een gedreven generatie die van leren en ontwikkelen houdt. Daarnaast staat duurzaamheid hoog op hun agenda. Laat daarom zien welke persoonlijke doorgroeimogelijkheden er zijn en hoe jouw bedrijf een positieve invloed heeft op de wereld.
Kan jouw bedrijf wel wat ondersteuning gebruiken bij het aantrekken van toptalent? Bij Purple Squirrel Effect weten we precies hoe we dit aan moeten pakken! Stuur ons een bericht en we helpen je graag verder.
Gastblog | Colin Gort & Joost Bijl leggen uit waarom recruitment marketing en employer branding niet zonder elkaar kunnen
Ben jij klaar voor de toekomst van recruitment? De voortdurende ontwikkeling van technologie en de komst van Generatie Z zorgt voor een onvermijdelijke verandering in de zoektocht naar talent. Wist je bijvoorbeeld dat een derde van de beroepsbevolking tot generatie Z behoort? Het is een generatie met unieke kenmerken en behoeften, wat natuurlijk vraagt om …
Blog van Mitch | 3 tips om millennials te werven
Ben jij klaar voor de toekomst van recruitment? De voortdurende ontwikkeling van technologie en de komst van Generatie Z zorgt voor een onvermijdelijke verandering in de zoektocht naar talent. Wist je bijvoorbeeld dat een derde van de beroepsbevolking tot generatie Z behoort? Het is een generatie met unieke kenmerken en behoeften, wat natuurlijk vraagt om …
Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it.
Look advanced to far added agreeable from you! However, how can we communicate?
Have a look at my homepage bahis siteleri incest category