Blog van Mitch | 3 tips om millennials te werven
Een tijdje terug schreef ik een blog over de opkomende Generatie Z en hoe je deze doelgroep het beste kunt bereiken. Vandaag is het de beurt aan de grootste generatie in Nederland, namelijk: de millennials, ofwel generatie Y. Deze generatie vertegenwoordigt maar liefst 35 procent van de arbeidsmarkt. Maar wat verwacht deze doelgroep eigenlijk van hun werkgever? En hoe kun je als werkgever het beste omgaan met millennials? Ik leg het je uit in deze blog.

Wie zijn millennials?
De term millennials verwijst naar alle mensen die tussen 1981 en 1996 geboren zijn. Ze vormen de generatie na de babyboomers en worden opgevolgd door Generatie Z. Het is een uiteenlopende groep individuen die allemaal hun eigen unieke kenmerken hebben. Toch zijn er een aantal algemene kenmerken die we vaak terugzien binnen deze generatie. Zo zijn ze digitaal georiënteerd, houden van authenticiteit en flexibiliteit, en zijn sociaal bewust. Hieronder vertel ik wat deze kenmerken zijn en hoe je hier als werkgever op in kunt spelen.
Millennials waarderen gepersonaliseerde communicatie. Neem persoonlijke interesses en voorkeuren mee in je wervingsstrategie en wees altijd authentiek.
#1 Online zichtbaarheid is een must
De millennial-generatie is opgegroeid met technologie en de opkomst van sociale media. Wil je deze groep bereiken, dan zul je ervoor moeten zorgen dat je online zichtbaar bent. Zorg dat je actief bent op sociale media en investeer in gebruiksvriendelijke werken-bij site. Deel regelmatig relevante content, zoals carrière- en doorgroeimogelijkheden, werknemersverhalen en bedrijfsupdates.
#2 Make it personal
Generatie Y houdt van open en heldere communicatie. Ze willen graag in een opslag kunnen zien wat jouw bedrijf te bieden heeft. Zorg dat je duidelijk bent in je vacatureteksten, beter nog: laat het visueel zien. Millennials waarderen gepersonaliseerde communicatie. Neem persoonlijke interesses en voorkeuren mee in je wervingsstrategie en wees altijd authentiek. Op deze manier kun je de betrokkenheid vergroten en de juiste talenten aantrekken. .
#3 Bied mogelijkheden
Millennials hechten veel waarde aan persoonlijke groei. Ze streven continu naar groei en leren graag nieuwe dingen. Communiceer ontwikkelingsmogelijkheden binnen jullie organisatie en laat zien dat je investeert in de groei van je medewerkers. Denk bijvoorbeeld aan trainingen, workshops en coaching. Daarnaast hechten veel millennials waarde aan flexibiliteit en een goede werk-privébalans. Het bieden van flexibiliteit kan hieraan bijdragen.
Wil je weten hoe je toptalent uit de millennial-gerenatie aantrekt? Bij Purple Squirrel Effect zijn we gespecialiseerd in het vinden van de perfecte match voor jouw organisatie. Neem contact met ons op en we helpen je verder.
Blog van Mitch | Generatie Z aantrekken? Zo doe je dat!
Een tijdje terug schreef ik een blog over de opkomende Generatie Z en hoe je deze doelgroep het beste kunt bereiken. Vandaag is het de beurt aan de grootste generatie in Nederland, namelijk: de millennials, ofwel generatie Y. Deze generatie vertegenwoordigt maar liefst 35 procent van de arbeidsmarkt. Maar wat verwacht deze doelgroep eigenlijk van …
Blog van Mitch | Authentiek Employer Branding: Het Krachtige Streven naar Werkelijkheid
Een tijdje terug schreef ik een blog over de opkomende Generatie Z en hoe je deze doelgroep het beste kunt bereiken. Vandaag is het de beurt aan de grootste generatie in Nederland, namelijk: de millennials, ofwel generatie Y. Deze generatie vertegenwoordigt maar liefst 35 procent van de arbeidsmarkt. Maar wat verwacht deze doelgroep eigenlijk van …