Blog van Mitch | What You See is What You Get: Het Belang van Tekst-beelden
Door de snel veranderende digitale wereld is de aandachtspanne van mensen korter dan ooit tevoren. In het oog springen bij potentiële kandidaten blijft dan ook een behoorlijke uitdaging. Want laten we eerlijk zijn, wie leest er nog een droge vacaturetekst met plezier? Inderdaad, niemand. Maar hoe zorg je er dan wel voor dat potentiële kandidaten zich aangetrokken voelen tot jouw bedrijf? Mensen zijn van nature visuele wezens. Het aloude gezegde luidt niet voor niets: ‘het oog wil ook wat’. In deze blog deel ik de kracht van visuele communicatie en het belang van tekst-beelden.
Kracht van Beeld
Onze hersenen zijn meesters in het snel verwerken van visuele informatie, veel sneller dan het lezen van tekst. Hierdoor hebben we de neiging om visuele inhoud beter te onthouden. Dat is precies waarom het creëren van tekst-beelden zo belangrijk is. Het geeft je de kans om je boodschap extra kracht bij te zetten en een blijvende indruk achter te laten bij potentiële kandidaten. Afbeeldingen hebben het supervermogen om complexe ideeën en gevoelens in één oogopslag over te brengen. Als je tekst mixt met beelden, ontstaat er een geweldige combinatie die je boodschap nog sterker maakt.
De Juiste Match
Een van de belangrijkste aspecten waar kandidaten naar op zoek zijn, is een goede ‘fit’ met de bedrijfscultuur. Door teksten op een beeldende manier te schrijven, kun je de cultuur van het bedrijf authentiek en levendig presenteren. Hierdoor kunnen kandidaten een beter beeld vormen van hoe het is om deel uit te maken van jullie organisatie en of dit aansluit bij hun eigen waarden en ambities. Zo wordt tegelijkertijd de kans op een mismatch aanzienlijk verminderd.
Vergroot je Bereik
Sociale media platforms hebben tekst-beelden maken tot de norm gemaakt. Of het nu gaat om een Facebook-post, een tweet of een Instagram-story, afbeeldingen trekken de aandacht van gebruikers en zetten aan tot delen. Mensen zijn dol op content die er visueel uitspringt en gemakkelijk te consumeren is. Wanneer mensen je beelden delen, vergroot je je bereik én bereik je nieuwe doelgroepen. In de wereld van Tinder en snelle swipes, moeten we allemaal een beetje flirten. Zie je vacaturetekst gerust als een verleidelijk profiel. Vertel je verhaal, laat zien wat je in huis hebt en waarom ze voor jou naar rechts moeten swipen (oftewel solliciteren). 😉
Creëer Herkenbaarheid en Boost je Merkidentiteit
Als je tekst-beelden consequent gebruikt als onderdeel van je brandingstrategie, kan dat een boost geven aan je merkidentiteit en herkenning. Denk aan het beroemde Coca-Cola logo of de iconische gele ‘M’ van McDonald’s; deze visuele elementen zijn zo herkenbaar, misschien zelfs bekender dan de merknaam zelf.
Door toffe tekst-beelden te maken die passen bij je merkwaarden en boodschap, vergroot je de bekendheid van je merk. Zo val je op in die drukke markt en kunnen mensen je merk linken aan herkenbare afbeeldingen die je hebt gemaakt.
De Sleutel tot Toptalent
Het beeldend maken van tekst is een krachtige tool in het aantrekken en werven van potentiële kandidaten. Het stelt je bedrijf in staat om op te vallen, betrokkenheid op te bouwen, de bedrijfscultuur op een authentieke manier te presenteren en de zichtbaarheid te vergroten. Het is niet alleen essentieel om de juiste boodschap over te brengen, maar dit op een manier te doen die tot de verbeelding van kandidaten spreekt en hun aandacht vasthoudt. Een goed uitgevoerde tekst, ondersteund door de juiste visuele elementen, vormt een van de sleutels tot het aantrekken van toptalent.
Hulp nodig bij het creëren van authentieke tekst-beelden? Bij Purple Squirrel Effect zijn we experts op het gebied van employer branding en weten we precies hoe we jouw zoektocht naar personeel naar het volgende niveau kunnen tillen! Neem contact met ons op via het contactformulier of stuur een email naar info@purplesquirreleffect.nl.
Gastblog | Eugene van den Hemel: “Recruiters van Mars, werkzoekenden van Venus?”
Door de snel veranderende digitale wereld is de aandachtspanne van mensen korter dan ooit tevoren. In het oog springen bij potentiële kandidaten blijft dan ook een behoorlijke uitdaging. Want laten we eerlijk zijn, wie leest er nog een droge vacaturetekst met plezier? Inderdaad, niemand. Maar hoe zorg je er dan wel voor dat potentiële kandidaten …
Notenkrakers | Dorus Swinkels: “Het begint bij goed begrijpen wat je te bieden hebt en dat vertaal je naar de arbeidsmarkt. Vraag en aanbod op elkaar afstemmen, dat is waar de sleutel ligt.”
Door de snel veranderende digitale wereld is de aandachtspanne van mensen korter dan ooit tevoren. In het oog springen bij potentiële kandidaten blijft dan ook een behoorlijke uitdaging. Want laten we eerlijk zijn, wie leest er nog een droge vacaturetekst met plezier? Inderdaad, niemand. Maar hoe zorg je er dan wel voor dat potentiële kandidaten …