Purple Squirrel Effect gelooft dat het anders kan, onderbouwd met de kracht van data. Laat je verrassen door de mogelijkheden.
Wij geloven dat veel recruitmentprocessen beter kunnen. Beter moeten. Zeker als je kijkt naar de huidige arbeidsmarkt waar de spanning de komende jaren verder toeneemt. Zo verlaten de komende jaren een half tot 1 miljoen babyboomers de arbeidsmarkt. Dus de krapte op de arbeidsmarkt? Die wordt alleen maar groter. Net als het probleem dat veel werkgevers hebben om hun vacatures in te vullen. Ondertussen vraagt de nieuwste generatie om een unieke benadering in werving. Zo geldt voor Gen Z: kijken, zien en beleven! Voor de invulling van onze vacatures zoeken we allemaal die ene zelfde droomkandidaat. Je weet wel, een Purple Squirrel. En wie zoeken jullie allemaal voor de invulling van vacatures? Een Purple Squirrel: je weet wel, die ene zeldzame droomkandidaat.
Om de Purple Squirrel voor jouw organisatie te winnen, moet alles kloppen. Zo wil je een haarscherp en compleet beeld geven over wíé jullie zijn als organisatie en wát jullie onderscheidt van andere. En wil je dat jouw organisatie continu bouwt aan een nog sterker werkgeversmerk, een optimale candidate experience én zich richt op conversie in de pre-selectiefase van het recruitmentproces.
En zo ontstond ons idee voor een 360-gradenbeleving: een beleving die de juiste kandidaat de juiste richting opstuurt: in de richting van jullie vacatures.
Het Purple Squirrel Effect is het magische effect dat ontstaat door een visuele, meeslepende en interactieve 360-gradenomgeving op de werkenbij-website. Hier heeft de kandidaat de regie en beweegt zich soepel tussen video’s, foto’s en interactieve vragen. Tijdens de route die de kandidaat zelf bepaalt, krijgt de persoon haarscherp beeld én een goed gevoel bij hoe het is om jouw organisatie te versterken. Wat jullie onderscheidt van andere werkgevers. En welke vacature het best aansluit bij de interesses.
De route die de kandidaat in de 360-gradenomgeving aflegt is voor jullie als werkgever inzichtelijk in het dynamische dashboard. Zo kunnen jullie (waar nodig) bijsturen om de conversie in de preselectiefase verder te laten stijgen.
Het resultaat voor jullie organisatie? Meer kandidaten, betere kandidaten en meer inzicht.
Wij geloven dat veel recruitmentprocessen beter kunnen. Beter moeten. Zeker als je kijkt naar de huidige arbeidsmarkt waar de spanning de komende jaren verder toeneemt. Zo verlaten de komende jaren een half tot 1 miljoen babyboomers de arbeidsmarkt. Dus de krapte op de arbeidsmarkt? Die wordt alleen maar groter. Net als het probleem dat veel werkgevers hebben om hun vacatures in te vullen. Ondertussen vraagt de nieuwste generatie om een unieke benadering in werving. Zo geldt voor Gen Z: kijken, zien en beleven! Voor de invulling van onze vacatures zoeken we allemaal die ene zelfde droomkandidaat. Je weet wel, een Purple Squirrel. En wie zoeken jullie allemaal voor de invulling van vacatures? Een Purple Squirrel: je weet wel, die ene zeldzame droomkandidaat.
Om de Purple Squirrel voor jouw organisatie te winnen, moet alles kloppen. Zo wil je een haarscherp en compleet beeld geven over wíé jullie zijn als organisatie en wát jullie onderscheidt van andere. En wil je dat jouw organisatie continu bouwt aan een nog sterker werkgeversmerk, een optimale candidate experience én zich richt op conversie in de pre-selectiefase van het recruitmentproces.
En zo ontstond ons idee voor een 360-gradenbeleving: een beleving die de juiste kandidaat de juiste richting opstuurt: in de richting van jullie vacatures.
Het idee slaat aan en levert resultaat op. Organisaties waaronder UWV, T-Mobile, PwC en Rijksmuseum kozen al voor een samenwerking in de vorm van een 360-graden virtuele tour om talent aan hen te verbinden. Ook machinebouwer AAE koos voor onze 360-gradenomgeving en zag de sollicitaties met 30% toenemen.
Founder
Copywriter
Developer
Account Manager
In minder dan 7 minuten weet jij alles over het Purple Squirrel Effect: hóé het werkt en dát het werkt. En je hebt gegarandeerd 3 keer gelachen. Ook belangrijk.
Input your search keywords and press Enter.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
_GRECAPTCHA | 5 months 27 days | This cookie is set by the Google recaptcha service to identify bots to protect the website against malicious spam attacks. |
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
CookieLawInfoConsent | 1 year | Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie. |
JSESSIONID | session | The JSESSIONID cookie is used by New Relic to store a session identifier so that New Relic can monitor session counts for an application. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
XSRF-TOKEN | 2 hours | This cookie is set by Wix and is used for security purposes. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
__cf_bm | 30 minutes | This cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management. |
aka_debug | session | Vimeo sets this cookie which is essential for the website to play video functionality. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
SRM_B | 1 year 24 days | Used by Microsoft Advertising as a unique ID for visitors. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_ga_BKLJH6648Q | 2 years | This cookie is installed by Google Analytics. |
vuid | 2 years | Vimeo installs this cookie to collect tracking information by setting a unique ID to embed videos to the website. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
ANONCHK | 10 minutes | The ANONCHK cookie, set by Bing, is used to store a user's session ID and also verify the clicks from ads on the Bing search engine. The cookie helps in reporting and personalization as well. |
MUID | 1 year 24 days | Bing sets this cookie to recognize unique web browsers visiting Microsoft sites. This cookie is used for advertising, site analytics, and other operations. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
_clck | 1 year | No description |
_clsk | 1 day | No description |
aheto-cpt-filter | session | No description |
aheto-cpt-filter-page | session | No description |
arbeidsmarkt_experience_session | 2 hours | No description |
CLID | 1 year | No description |
ClientId | 1 year | No description available. |
Np13dUDSokqFw5NeurdgWN3IBD6wP4BgD3fBTBZw | 2 hours | No description |
OIDC | 6 months | No description available. |
OutlookSession | session | No description available. |
session_uuid | 5 years | No description available. |
SM | session | No description available. |