Purple Squirrel Effect gelooft dat het anders kan, onderbouwd met de kracht van data. Laat je verrassen door de mogelijkheden.
Wij geloven dat veel recruitmentprocessen beter kunnen. Beter moeten. Zeker als je kijkt naar de huidige arbeidsmarkt waar de spanning de komende jaren verder toeneemt. Zo verlaten de komende jaren een half tot 1 miljoen babyboomers de arbeidsmarkt. Dus de krapte op de arbeidsmarkt? Die wordt alleen maar groter. Net als het probleem dat veel werkgevers hebben om hun vacatures in te vullen. Ondertussen vraagt de nieuwste generatie om een unieke benadering in werving. Zo geldt voor Gen Z: kijken, zien en beleven! Voor de invulling van onze vacatures zoeken we allemaal die ene zelfde droomkandidaat. Je weet wel, een Purple Squirrel. En wie zoeken jullie allemaal voor de invulling van vacatures? Een Purple Squirrel: je weet wel, die ene zeldzame droomkandidaat.
Om de Purple Squirrel voor jouw organisatie te winnen, moet alles kloppen. Zo wil je een haarscherp en compleet beeld geven over wíé jullie zijn als organisatie en wát jullie onderscheidt van andere. En wil je dat jouw organisatie continu bouwt aan een nog sterker werkgeversmerk, een optimale candidate experience én zich richt op conversie in de pre-selectiefase van het recruitmentproces.
En zo ontstond ons idee voor een fanpage: een beleving die de juiste kandidaat de juiste richting opstuurt: in de richting van jullie vacatures.
Het Purple Squirrel Effect is het magische effect dat ontstaat door een visuele, meeslepende en interactieve omgeving op de werkenbij-website. Hier heeft de kandidaat de regie en beweegt zich soepel tussen video’s, foto’s en interactieve vragen. Tijdens de route die de kandidaat zelf bepaalt, krijgt de persoon haarscherp beeld én een goed gevoel bij hoe het is om jouw organisatie te versterken. Wat jullie onderscheidt van andere werkgevers. En welke vacature het best aansluit bij de interesses.
De route die de kandidaat in de 360-gradenomgeving aflegt is voor jullie als werkgever inzichtelijk in het dynamische dashboard. Zo kunnen jullie (waar nodig) bijsturen om de conversie in de preselectiefase verder te laten stijgen.
Het resultaat voor jullie organisatie? Meer kandidaten, betere kandidaten en meer inzicht.
Het idee slaat aan en levert resultaat op. Organisaties waaronder UWV, T-Mobile, PwC en Rijksmuseum kozen al voor een samenwerking om talent aan hen te verbinden. Ook machinebouwer AAE koos voor ons en zag de sollicitaties met 30% toenemen.
Founder
Copywriter
Developer
Account Manager
In minder dan 7 minuten weet jij alles over het Purple Squirrel Effect: hóé het werkt en dát het werkt. En je hebt gegarandeerd 3 keer gelachen. Ook belangrijk.
Input your search keywords and press Enter.
Automated page speed optimizations for fast site performance